Digibordles
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000029-a7ed6a7ed8/Dia1.png?ph=ae585d440b)
Dia 1: voorpagina
Bij deze dia is er niet echt interactie met de leerlingen.
De dia dient om duidelijk te maken over wat we het deze les gaan hebben.
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000031-5dbb75dbba/Dia2.png?ph=ae585d440b)
Dia 2: nummeren
Bij deze dia is het de bedoeling dat de leerlingen het juiste cijfertje in het juiste bolletje schrijven (er zijn meer cijfers als bolletjes). Ik laat de leerlingen om de beurt naar voor komen om een cijfer te proberen.
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000035-2f9ce2f9d1/Dia3.2.png?ph=ae585d440b)
Dia 3: omcirkelen
Op deze dia moeten de leerlingen de correcte foto omcirkelen in een bepaalde kleur die verwijst naar een soort verkleining. Ik laat 2 leerlingen naar voor komen om dit te doen.
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000033-347a2347a5/Dia3.1.png?ph=ae585d440b)
Dia 4: (extra) meerkeuze
Op deze dia komen er 2 meerkeuzevragen zodat de leerlingen weten wat elke soort verkleining doet. Hierbij laat ik de leerlingen hun linker of rechter hand omhoog steken afhankelijk van wat ze denken.
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000039-d9970d9973/Dia3.png?ph=ae585d440b)
Dia 5: (extra) raden
Hierbij moeten de leerlingen 2 woorden raden. Ze vertellen om de beurt een letter en zo vinden we de woorden die verwijzen naar de soorten verkleiningen.
![](https://ae585d440b.cbaul-cdnwnd.com/f6e91f6df2edd94b84fb375998084271/200000037-9351493518/Dia4.png?ph=ae585d440b)
Dia 6: website
Op deze dia staat meer (en extra) uitleg over het spijsverteringsstelsel.